Мотивація персоналу в аптеці. Основні критерії.

Побудова ефективної системи мотивації персоналу аптеки – один з найбільш складних процесів в менеджменті. На жаль, немає єдиної схеми мотивації, яка б однаково ефективно впливала на всіх працівників. Розглянемо основні показники, які варто врахувати для розробки системи мотивації персоналу аптеки.

Мета системи управління персоналом.

1 В першу чергу необхідно донести до всіх працівників стратегію аптеки.

Основою роботи персоналу аптеки є фармацевтична опіка. Це комплексна взаємодія провізорів і фармацевтів  з пацієнтом, допомога у правильному виборі медикаментів, консультування по прийому лікарських засобів, роз’яснення побічних дій та рекомендації по зниженню негативного впливу ліків із врахуванням особливостей організму, віку пацієнта, можливої генеричної заміни, тощо.

2 Необхідно запровадити стандарти обслуговування та стандарти належної фармацевтичної практики.  

3 Забезпечити контроль виконання стандартів. Контролю професійності персоналу необхідно перевіряти за допомогою спеціально розроблених тестів та за показниками роботи кожного з працівників.

4 Запровадити систему навчання персоналу. Найкраще ці обов’язки покласти на завідувача аптеки або залучати компанії, які проведуть тренінги для фармацевтичних працівників.

5 Управління персоналом включає не лише контроль, а й врахування комфортних умов праці.

Оцінка роботи  фармацевтів та провізорів має складатися з:

1 Виконання основних показників діяльності аптеки:

  • Загальний виторг. Обов’язковим є планування і встановлення рівня реалізації на певний період (місяць, квартал). Розраховується цей показник з врахуванням аналогічних попередніх періодів, фармакоекономічних показників та інших факторів.
  • Продаж препаратів, які приносять найбільший прибуток аптеці. Для цього необхідно періодично проводити АВС-аналіз і забезпечувати постійну наявність товарів, які найкраще продаються.
  • Збільшення середнього чеку. Обов’язковим при цьому є «допродажа» з врахуванням фармацевтичної опіки та рекомендація найбільш ефективних лікарських засобів з врахуванням співвідношення «ціна-якість». Відомо, що найбільш ефективними вважаються оригінальні препарати.

2 Ефективна робота з відвідувачами. Оцінюється на основі постійно зростаючої кількості постійних відвідувачів. Орієнтовний розрахунок цього показника можна провести на основі кількості виданих дисконтних карток та кількості та частоті покупок за цими картками.

3 Додаткові мотиваційні премії. Рекомендується проводити індексацію зарплати, особливо при нестабільній економічній ситуації. Додаткові виплати можна проводити за стаж роботи на даному підприємстві, за наявність вищої фармацевтичної освіти працівників, кваліфікації та категорії провізора.

4 Нефінансова мотивація є не менш ефективною. Цей вид мотивації полягає в усвідомленні працівником відповідальності за свою роботу та довіри керівництва. Здійснюється шляхом доручення додаткових обов’язків:

  • Навчання нового персоналу
  • Замовлення товару, аналіз асортименту
  • Внесення ідей та пропозицій щодо покращення бізнес-процесу в аптеці.

Особливо важливим є правильна мотивація завідувача аптеки, яка розраховується на основі таких показників:

1 Правильна робота з аптечним асортиментом. Основними показниками є

  • відсутність дефектури по ключовим позиціям (АВС-аналіз),
  • оборотність товару,
  • відсутність затоварення нерентабельними позиціями,
  • відсутність препаратів з коротким терміном придатності.
  • 2 Ефективна робота з персоналом. Включає  виконання працівниками стандартів запроваджених в аптеці, збільшення кількості постійних відвідувачів, відсутності негативної атмосфери в колективі та плинності кадрів.

В цій статті ми навели основні, але далеко не всі аспекти мотивації персоналу аптеки. Сподіваємось, що ці аспекти допоможуть продумати та сформувати індивідуальну систему мотивації в аптеці.

 


Proekt-Farm - Допомога по супроводу та відкритті аптечного бізнесу

WebEra - розробка сайтів