Мерчандайзинг в аптеці

   

Аптекам тепер доводиться докладати значних зусиль щоб завоювати постійних  клієнтів,  підтримувати конкурентоспроможність і досягати максимального прибутку.


   Одним з найбільш доступних засобів для досягнення цих цілей є застосування аптеками елементів мерчандайзингу.

   На Заході вже давно проводяться дослідження в області мерчандайзингу, які довели, що на поведінку потенційного клієнта можна вплинути безпосередньо на місці продажу. Зовнішній вигляд аптеки, розташування рекламних матеріалів у залі, гармонійне оформлення вітрин можуть значно підвищити рівень продаж.

   Одним з елементів впливу на відвідувача є створення привабливого зовнішнього вигляду аптеки, її інтер'єру, планування торгового залу з урахуванням факторів  психології.

   При створенні інтер'єру аптечна організація повинна створювати свій неповторний фірмовий стиль.

   Фірмовий стиль - сукупність графічних, колірних, акустичних, відео-прийомів, що забезпечують єдність і запам'ятовуваність відповідного закладу.

   Процес купівлі відвідувача стає простіше і приємніше, якщо він має можливість відразу побачити на вітрині всі товари і вибрати те що йому треба. Відвідувач аптеки відчуває себе вільним у виборі. Певна частка покупців боїться подолати психологічний бар'єр. І вони не хочуть залежати навіть від думки провізора. Цим людям простіше подивитися на вітрину і самостійно прийняти рішення про покупку. За правильної викладки товару покупець може заощадити свій час і обійтися без консультацій.

   Територіальне розташування аптеки також має бути враховане. Для відвідувачів аптек «благополучних» спальних районів найважливіше значення має рівень сервісу. В аптеках «спальних» районів ситуація інша. Потік покупців формується значною мірою місцевими жителями і боротьба  йде за постійного покупця. Більше уваги приділяється ціновій політиці, але це той етап боротьби за покупця, на якому зупиняються більшість аптек, розташованих у «спальних» районах.

   Основний принцип мерчандайзингу - все повинно доступно, привабливо і зручно для покупця. Тобто принципи викладки потрібно добре продумати, методика викладки має бути досить простою, без нагромаджень.

Закони успішного мерчандайзингу:

        Закон запасу  - всі викладені товари мають бути забезпечені як мінімум триденним запасом.

        Закон презентації  або правило повторення - одне найменування товару має бути представлено в декількох одиницях.

         Правило балансу - товари однієї товарної групи повинні розташовуватися горизонтально по одній лінії симетрично відносно один      одного.

        Правило цінників - ціна на виставлений товар обов'язково має бути вказана. Причому ціна повинна розташовуватися на кожній упаковці з лівого боку.

        Правило корпоративного блоку - препарати приблизно одного спектра дії, особливо відомих виробників, треба викладати корпоративними блоками.

        Правило дублювання - блоки з лідируючих позицій мають займати площу в 2 рази більше, ніж інші викладені групи.

        Правило порядку - на кожній точці продажу має дотримуватися певний порядок брендів.

        Правило пріоритетного місця - найбільш продавана і прибуткова продукція має розташовуватися на пріоритетному місці. Загальна рекомендація по визначенню пріоритетності розташування - вона поруч із провізором, трохи правіше його на висоті 120-170 см. від підлоги (тобто на рівні очей.)

Психологічні особливості сприйняття інформації відвідувачами аптек:

  • Краще запам'ятовується та інформація, яку побачили в останню чергу;
  • Погляд покупця, як правило, ковзає по вітрині в напрямку зліва направо, тому останньої інформацією буде та, яка перебувати у вітрині з правого боку;
  • З усіх ярусів вітрини обов'язково потрапляє в поле зору покупця тільки той, який розташований безпосередньо на рівні очей споживача.

Кольорова гама аптеки потенційно впливає як на сприйняття споживачів, так і на їх поведінку.

Взаємозв'язок колірних сполучень і відчуттів

  • Зелений - заспокійливий
  • Зелений + фіолетовий - ірреальне
  • Зелений + помаранчевий - радісне
  • Зелений + чорний - тяжкий
  • Зелений + білий - прохолодне, стримане, чисте
  • Зелений + коричневий - спокійне, природне
  • Жовтий - життєрадісний
  • Жовтий + жовто-зелений - освіжаюче і життєрадісне
  • Жовтий + синювато-зелений - холодне і заспокійливе
  • Жовтий на чорному - суворе
  • Чорний на жовтому - привабливе, помітне
  • Червоний - збудливий
  • Червоний + синій - динамічне, життєстверджуюче
  • Червоний + чорний - гнітюче
  • Червоний + білий - неорганічне, жорстке
  • Синій - холодний
  • Синій + помаранчевий - живе, збудливий
  • Синій + зелений - холодне, нерухоме
  • Синій + чорний - нежиттєвий
  • Синій + білий - прохолодне, чисте

Таким чином, маніпуляція барв дозволяє управляти почуттями і настроєм як відвідувачів, так і персоналу аптечної організації.

Отже, для вдосконалення роботи аптеки постійно потрібно аналізувати всі аспекти інтер’єру і викладки товару. В результаті ця робота не буде марною, а забезпечить вам збільшення обороту товару.


Proekt-Farm - Допомога по супроводу та відкритті аптечного бізнесу

WebEra - розробка сайтів