Як провести аналіз
конкурентоспроможності аптеки?

    

Наведемо основні показники, за якими спеціалісти оцінюють конкурентоспроможність аптеки. Розглянувши і об’єктивно оцінивши ці чинники, порівнявши їх з роботою конкурентів, можна сконцентруватися на виправленні своїх помилок і вдосконалити роботу аптечного бізнесу.

Вдале розміщення аптек є умовою фінансового успіху. При цьому оптимальне місце розташування характеризують три основі групи факторів.

1. Місцеутворюючі:

  • • тип населеного пункту (велике місто, селище, село);
  • • Кількість та щільність населення;
  • • Зонування території (житловий комплекс, промислова зона, діловий центр міста);
  • • Тенденції розвитку інфраструктури.

2. Транспортні:

  • • Напрямок та інтенсивність основних потоків пішоходів;
  • • Розташування зупинок громадського транспорту;
  • • Зручність доступу чи під’їзду.

3. Соціальні:

  • • Зручність для пішоходів та видимість з вулиці;
  • • Сервіс послуг біля аптеки (наприклад, парковка для автомобілів).

Цінова політика

Це визначальний фактор для пенсіонерів та інших малозабезпечених груп населення. Разом з тим низькі ціни примушують задуматися про фальсифікацію і невиправдану економію на власному здоров’ї. Покупці, зазвичай, шукають не аптеку з низькими цінами, а необхідні ліки, які можуть у дорогій аптеці коштувати менше, ніж у дешевій. Для привернення уваги покупців розробляється система дисконту, яка «прив’язує» споживача до місця здійснення покупки. Дисконтна система повинна постійно підтримувати зацікавленість споживача, удосконалюватися, розвиватися.

Повнота асортименту

Для відвідувача аптеки найважливіше – можливість придбати всі необхідні ліки в одній аптеці. Практично немає аптек, де можна придбати абсолютно все, але необхідно максимально наблизиться до цього. Одним з виходів є попереднє замовлення, однак не всі покупці готові чекати ліки до завтра

Використання принципів фармацевтичної етики

Кожен відвідувач очікує професійної поради і консультації від фармацевтичного працівника. Працівник першого столу повинен порадити найбільш ефективний лікарський засіб для пацієнта. Крім цього, важливим є уважне і спокійне відношення провізора до пацієнта. Професійна етика фармацевтичного працівника ґрунтується на принципах професіоналізму, компетентності, об’єктивності, чесності, незалежності, гуманності, конфіденційності та індивідуального підходу до кожного пацієнта.

Швидкість і якість фармацевтичного обслуговування

Важливим фактором в підвищенні конкурентоспроможності аптеки є швидкість та якість обслуговування в аптеці. Фармацевтичне обслуговування зводиться до очікування пацієнтів в черзі, пошуку переваг у лікарському забезпеченні порівняно з аптеками-конкурентами, опрацювання якісних стандартів обслуговування.

Інтер’єр

Підхід до аптечного інтер’єру у відвідувачів різний. Комусь подобається європейський дизайн з відкритою викладкою, а іншим – інтер’єр класичного стилю. Всім відвідувачам значно приємніше знаходитися в затишному чистому і добре освітленому приміщенні з оригінальним інтер’єром. Безперечним є той факт, що красиво оформлений вхід, облаштований пандусом, зручність розташування вітрин, фірмовий одяг персоналу, оптимальна викладка товару на полицях, фірмові пакети, чистий і просторий торговий зал та функціональне розміщення меблів у ньому створюють аптекам додатковий імідж, а їх відвідувачам — позитивні емоції. Для багатьох пенсіонерів важливим є наявність в аптеці стільців, де можна відпочити або дочекатися своєї черги.

Особливості мерчандайзингу аптеки

Викладка ліків на полицях повинна враховувати основні стереотипи поведінки відвідувачів аптек. Оскільки вони мають тенденцію дивитися на ліки з правої сторони, то препарати, розміщені праворуч, мають більше шансів бути побаченими і купленими. Основна увага відвідувачів аптек звернена також на центральну групу ліків на полиці. Покупці уникають темних і погано освітлених місць та бажають відшукати необхідні ліки, не проходячи великі віддалі і не повертаючи назад.

Режим роботи аптеки

Режим роботи аптеки визначається місцем розташування аптеки. Аптекам, які відкриваються в великих житлових масивах краще працювати цілодобово, або відкритися раніше, закриватися пізніше. Аптеки, розташовані поблизу лікувальних закладів, підлаштовують графік роботи останніх.

Додаткові послуги, що надаються в аптеці

Додаткові послуги аптеки: перевірка зору, вимірювання тиску, проведення експрес-аналізу на цукор для хворих діабетом, комп’ютерне тестування організму, апаратна діагностика шкіри з підбором косметичних засобів, надання в аптеці консультацій лікаря і дієтолога. Зручною додатковою послугою відвідувачі вважають можливість замовити потрібні ліки, яких немає на даний момент в наявності, здійснити безкоштовну доставку ліків додому, а також можливість розрахуватися банківською карткою.

Відкриваючи нову аптеку необхідно проаналізувати роботу і можливості конкурентів. Виявивши слабкі сторони, ви матимете відповідь, в якому напрямку зосередити свою увагу, щоб зацікавити потенційних покупців і знайти серед них постійних клієнтів.


Proekt-Farm - Допомога по супроводу та відкритті аптечного бізнесу

WebEra - розробка сайтів